ADMISSIONS
2023春季外国人招生相关公告/ 2023 spring admission for international students
2023학년도 전기 외국인/재외국민 전형 모집을 아래와 같이 진행하오니 많은 지원 바랍니다.
下面是2023春季招生相关公告,请查看后按照要求申请并提交材料。
The application for foreign/overseas nationals(international students) is proceeding as follows, please check the admission guidelines and prepare for the application.
[기간-申请期限-applicaiton period]
- 온라인 접수/ 网申/ Online application: 2022.9.30~2022.10.14
* 온라인 신청 필수이며, 신청 후 원본 서류 제출/必须进行网上申请,申请完提交申请材料原件/Please apply at the website, and submit your documents to our office
- 원본서류 제출 / 提交材料 / submit the original documents: ~2022.10.17 16:00
* 면접 전형 없음 / 外国人招生无面试 / No interview for international students
[접수처-网上申请-application]
→ 진학사(Jinhak apply):
https://bank1.jinhakapply.com/ApplyV8/Wonseo/Yui/Yui117281.aspx?UnivServiceID=117281&GunID=4
* 9월 30일부터 조회 가능 / 9月30起可打开该网页 / You can apply from 30th Sep.
* 접수된 내역은 취소 및 환불 절대 불가/完成申请后不可取消退款/No cancellation or refund after application * 외국인전형의 경우 수험번호는 9로 시작되며, 첫번호가 9가 아닐 경우 다른 전형으로 잘못 신청한 것으로 재체크 요망/外国人考号开头必须为9,如果考号的第一个数字不是9,意味着您申请了其他(韩国人)类型的招生,请再次确认/In case of international students application, the application number starts with 9. |
* 아래 방법 중 택 1/下面方法中选一查看/Choose one of the following methods to check the guidelines
1) 첨부파일 확인 / 请见附件 / Please check the attached file
[지원서류 양식- 下载-application form]
* 아래 방법 중 택 1/下面方法中选一下载/Choose one of the following methods to download the forms.
1) 첨부파일 확인 / 请见附件 / Please check the attached file
2) 홈페이지 [application form] 클릭 / 在官网点击[application form] / click the[application form]at our website
3) 진학사 원서 접수 후 다운로드 가능 / 在Jinhak 网站上申请完后即可下载 / Forms can be downloaded after online application at Jinhak
[포트폴리오- 作品集提交处-Portforlio]*해당되는 학과만 제출
- 본 홈페이지 공지사항 확인(9월 30일 공개 예정)/请查看作品集提交处相关公告(9月30号可查看)/ You can find the information at our website from 30th Sep.
* 서류 관련 추가 유의사항/注意事项/ Attention *
1. 중국소재 학교 졸업자의 경우 학신망 인증서 제출 필수/毕业于中国学校的申请者必须提交学信网报告书
* 기존 학위망이 학신망과 2022.8월 통합됨에 따라 2023전기 모집부터 학신망 서류만 인정됨/只认可学信网报告书
* 학신망/学信网: https://www.chsi.com.cn/
2. 재정보증서류(예금잔고증명서)는 합격 후 모집요강에 기재된 발급 기준일자/기한 맞춰 제출, 미제출시 입학취소 되며 표준입학허가서 배부 절대 불가. 접수시 선제출하여도 합격 후 재제출 필수
银行存款证明请在结果出来之后开具并提交,合格之后未提交时您的入学资格将被取消(就算申请时已经提交,也需要再次提交新的证明)
Please issue and submit the bank deposit certificate after the result is out. If you don't submit it , your admission will be cancelled (even if it has been submitted at the time of application, you need to submit a new certificate again after the result is out)
추가 문의사항은 gradsch@hongik.ac.kr로 문의 바랍니다.
有问题时请咨询gradsch@hongik.ac.kr
If you have more questions, please contact gradsch@hongik.ac.kr
담당부서