ADMISSIONS
2023후기 외국인/재외국민 특별전형 모집_2023秋季外国留学生/在外国民招生相关公告_2023 Fall admission for international students
2023학년도 후기 외국인/재외국민 전형 모집을 아래와 같이 진행하오니 많은 지원 바랍니다.
[기본자격]
아래
1~3중 하나에 해당 되어야 함.
1. 국적: 부모가 모두
외국인인 순수 외국인
★ 초등학교 입학부터 현재까지 외국 국적 보유 기준
★ 복수국적자 및 무국적자는 지원 불가함
2. 해외에서 우리나라 초,중,고등학교 및 대학교 교육에 상응하는 16년 이상의 전 교육과정을 모두
외국에서 이수한 재외국민 또는 외국인
3. 고등교육법 법령에 의해 북한이탈주민으로 등록된 자
[신청기간]
1. 온라인 접수: 2023.4.10.(월)~4.24.(월)
2. 원본 서류 제출:
3. 접수처:
- 진학사 메인: https://bank1.jinhakapply.com/ApplyV8/Main.aspx
- 외국인/재외국민 전형 접수처: https://www.jinhakapply.com/frame117286.aspx
**진학사 홈페이지에서 아래 타이틀 클릭/회원가입 후 접수 가능, 회원가입 및 접수 가이드라인 첨부파일 확인
**온라인 신청 후 원본 서류 제출 필수
**접수된 내역은 취소/환불 불가하며, 기본자격
확인 후 외국인/재외국민 전형에 해당되는 자는 본교 다른 전형에 접수하지 않도록 유의 바람
** 면접 전형 없으며 서류평가만 진행함
[모집요강]
아래 방법 중 택 1
1. 본 공고의 첨부파일 다운로드
2. 아래 홈페이지에서 PDF 파일 바로 확인: http://foreign_grad.hongik.ac.kr/foreign_grad/program01.html
**모집요강 내 명시된 지원요건 및 필요서류 필수 확인 후 지원 바람
[지원서류 양식]
아래 방법 중 택 1
1. 본 공고의 첨부파일 다운로드
2. [APPLICATION FORM] 다운로드: http://foreign_grad.hongik.ac.kr/foreign_grad/program01.html
**지원서류 양식 필수 준수, 미준수 시 전형에 불이익 있을 수 있음
[포트폴리오] *해당되는 학과만 제출
- 본교 외국인 입시 홈페이지 공지사항 확인 후 제출 바람( 2023.4.10.(월)공개 예정)
**추가
유의사항**
1. 해당 전형의 경우 서류평가로만 평가가 진행되며, 면접전형 없음
2. 합격자 발표 후 표준입학허가서(유학비자
발급용 서류)를 위한 서류 제출 관련 일정 공지 예정
3. 예금잔고증명서는 합격자 발표 후, 합격자에 한해 모집요강에 기재된 발급 기준일자 및 기한에 맞춰 제출
3. 온라인 신청 시 이메일 주소는 실제 연락 가능한 주소로 기재, 오기재로 인해 발생한 불이익은 본교는 책임지지 않음
请参考2023年秋季外国留学生/海外公民招生日程,按日程申请并提交材料。
[基本资格]
必须满足以下1~3项之一。
1.国籍:父母均为外国人的非韩国国际的纯属外国人
★ 从小学入学至今持有外国国籍
★ 复籍者及无国籍者不可申请
2.完成相当于韩国国内小学、初中、高中、大学16年以上正规课程的海外学校毕业的外国韩国国民或外国人。
3.北韩逃难者(符合相关法律规定并等级为北韩逃难者)
[申请日程]
1.在线申请:2023.4.10.(周一)~4.24.(周一)
2.提交材料:
**在线申请后必须提交材料原件
3.报名处主页:https://bank1.jinhakapply.com/ApplyV8/Main.aspx
**外国人招生报名处:https://www.jinhakapply.com/frame117286.aspx
**线上申请时请点击下面的标题
**在注册后进行报名,请参考附件里的注册申请指南。
**完成报名后无法取消/退款,请注意确认基本资格后申请该类型的招生。
** 本招生类型无面试
[招生简章]
选择以下其中一种方法
1.下载此公告中的附件
**请务必确认招生要求和所需文件,然后再进行申请。
[申请文件格式]
选择以下其中一种方法
1.下载此公告中的附件
2.点击链接中的[APPLICATION FORM]进行下载
**请务必遵守申请文件格式,否则会造成不利。
[作品集] *仅适用于相关专业
-请参考本校外国留学生入学网站的通知(即将公布)后提交。
[额外注意事项]
1. 本招生类型无面试
2. 录取结果发表后,需要标准入学许可证(用于签发留学签证的文件)的新生需提交相应的材料,未提交时不可签发标准入学许可书。
3. 请根据招生简章中规定的时间提交银行存款证明。未遵守开具日期、种类时将不予受理。
4. 在线申请时,请填写实际可联系到的电子邮件地址。如因填写错误而造成的损失,本校概不服责任。
We are now
accepting applications for the 2023 fall semester admission(foreign nationals students
and overseas Koreans). Please apply through the following requirements:
[Basic
Qualifications]
Applicants
should meet one of the following criteria:
1.
Applicants and their parents must hold foreign citizenship
*Those
with dual nationality holding Korean nationality are not recognized as
international students.
2.
Korean overseas residents or foreign students who completed elementary, junior
high, high school and undergraduate education outside Korea
3.
Saetoemin (새터민) : North Korean Defector
[Application
Period]
1. Online
Application: 2023.4.10.(Mon)~4.24.(Mon)
2. Submission
of Original Documents:
**Original
documents must be submitted after online application.
3. Application Site:
- Main home: https://bank1.jinhakapply.com/ApplyV8/Main.aspx
- After registration click: https://www.jinhakapply.com/frame117286.aspx
**Please click follwing title at the website
**
Please refer to the attached registration and application guideline to complete
your application.
**Please
note that once your application is submitted, it cannot be cancelled or
refunded. Applicants who meet the basic qualifications for the foreign
national/overseas Korean admissions should not apply for the other admissions(정원내) process of
Hongik univ. graduate school.
** There is no separate interview for this recruitment process, and the results are announced after document evaluation.
[Admission
Requirements]
Choose
one of the following methods:
1. Download
the attached file to this announcement.
2. Click
on the link and check the PDF file directly.
**Please
make sure to check the application requirements and necessary documents
specified in the admission requirements before applying.
[Application
Document Format]
Choose
one of the following methods:
1. Download
the attached file to this announcement.
2. Click
on [APPLICATION FORM] on the linked page to download.
**Make
sure to comply with the application document format. Failure to do so may
result in a disadvantage during the admission process.
[Portfolio] *Only applicable for certain departments.
Please
check the notice on the university's foreign admission website and submit
accordingly (to be announced).
*Additional
notes*
1. There is no separate interview for this recruitment process, and the results are announced after document evaluation.
2.
The schedule for submitting documents for issuing the certificate of admission
letter-표준입학허가서 (for visa issuance) will be announced after admission
result announced.
3.
The certificate of deposit balance must be submitted by successful applicants
according to the issuance date and deadline specified in the admission
requirements.
4.
When applying online, please make sure to provide a valid email address. The
university will not be responsible for any disadvantages caused by incorrect
information.
담당부서